Stina Persson (SWE)

www.stinapersson.com

Stina Persson on õppinud kunsti Itaalias Perugias ja Firenzes ning omandanud kraadi illustreerimise alal New Yorgis Pratti instituudis.

Perssoni tööd on tehtud enamjaolt käsitsi, kuid ta kasutab ka arvutit, et erinevaid kujutisi kokku panna või neid viimistleda. Kunstniku sõnul on ilma arvutita töötada raskem, kui ta iial arvanuks, ent lõpptulemus on olnud seda väärt. See on aidanud tal äratada vahepeal unne suikunud inspiratsiooni ning sünnitanud järjest uusi ideid.

Tema põhilised töövahendid on akvarellid ja tint, mille ümber ta kombineerib erinevaid tehnikaid: lõikamist, vektorgraafikat, joonistamist, fotograafiat. Sel viisil sünnivad originaalsed ja glamuursed kuuekümnendatehõngulised moeillustratsioonid.

Kui mõelda stiilikontseptsioonist kaasaegses Euroopa moeillustratsioonis, siis võtab just Perssoni stiil kokku klassikalise lähenemise esteetilise paremiku. Selles on naiselikku tundlikkust, vahetut impulsiivset pintsli käsitsemist, küütlevaid värve ning vabalt voolavaid ja segunevaid pindu, mis paradoksaalselt on kunstniku meisterliku kontrolli all. Perssoni looming on imetabaselt ebatäiuslik.

1996. ja 1997. aastal pälvis Persson illustraatorite liidu stipendiumi. Tema töid on eksponeeritud New Yorgis ja Tokyos.

Tema klientideks on Coca Cola, Absolut Vodka, Godiva Chocolatier, Sony Music, Blue Note Records, Atlantic Records, Macy’s Department Store, Bloomingdale’s, UNIQLO, American Eagle Outfitters, Volvo Japan, Björn Borg Clothing, DKNY, Face Boutique, Iben Høj Clothing, Target, Vogue Nippon, Harper’s Bazaar, Flaunt, Elle UK, Marie Claire, Madame, Madame Figaro, Nylon Magazine ja Squint.

pildid_335x445px_14_Stina